Ομάδα δημιουργικού παιχνιδιού & έκφρασης
Τι είναι-Ποιόν αφορά
Οι ομάδες Δημιουργικού Παιχνιδιού και Έκφρασης είναι ομάδες που λειτουργούν με τη χρήση συνδιασμού παιγνιοθεραπείας, μουσικής και εικαστικής δραστηριότητας. Τα παιδιά μέσω της ζωγραφικής,της χειροτεχνίας, του κουκλοθέατρου, της μουσικής και κατά κύριο λόγο του παιχνιδιού, έχουν τη δυνατότητα να ενδυναμώσουν τομείς όπως η κοινωνικοποίηση, η αυτοπεποίθηση, η έκφραση του συναισθήματος,η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η συναλλαγή και αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά.
Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής , σχολικής και πρώτης εφηβικής ηλικίας, τα οποία έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, συναισθηματικές δυσκολίες, επιθετική συμπεριφορά, μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (ΥΛΑ) , νοητική υστέρηση (οριακό επίπεδο).
Στόχος – Προσδοκώμενο Όφελος
Ο βασικός στόχος μιας τέτοιας ομάδας είναι 1)η βελτίωση και ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και κοινωνικής συναλλαγής μέσω της αλληλεπιδραστικής σχέσης μεταξύ των μελών της ομάδας η οποία εξελίσσεται σε πραγματικές συνθήκες της καθημερινότητας 2) η ανάδειξη και προώθηση της δημιουργικότητας και του παιχνιδιού ως μέσο επικοινωνίας και ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης
Ομάδες Δημιουργικου Παιχνιδιου και Εκφρασης στο Κέντρο «Κων/νος Μπόλιας»
Στο κέντρο «Κων/νος Μπόλιας», διοργανώνονται ομάδες κοινωνικοποίησης μέσω Δημιουργικού Παιχνιδιού & Εκφρασης για διάφορετικές ηλικιακές ομάδες. Τα παιδιά κατανέμονται στην ομάδα ανάλογα με την ηλικία τους και το δυναμικό τους.Οι ομάδες συναντώνται κάθε εβδομάδα ή κάθε 2 εβδομάδες , ανάλογα με το πρόγραμμα ,με τη συμμετοχή και ευθύνη ενός ειδικευμένου θεραπευτή.
Τα παιδιά ενισχύονται και ενθαρρύνονται να αλληλεπιδράσουν ,να ασχοληθούν με συγκεκριμένες δραστηριότητες / παιχνίδια σε συγκεκριμένο χώρο ,με την κατεύθυνση του θεραπευτή-συντονιστή, ο οποίος συντονίζει τις δραστηριότητες χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες τεχνικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις και με τη χρήση του κατάλληλου υλικού.
Τα προγράμματα σε ομάδες Δημιουργικού Παιχνιδιού και Έκφρασης αποτελούν κομμάτι του συνολικού θεραπευτικού προγράμματος του παιδιού- εφήβου και λειτουργούν σε σύζευξη με τις τυχόν υπόλοιπες υλοποιούμενες θεραπευτικές παρεμβάσεις και τη συμβουλευτική των γονέων.